Wij maken u er op attent dat deze website gebruik maakt van cookies. Dit doen wij om u beter van dienst te kunnen zijn.
Wij vragen uw akkoord om dit te mogen blijven doen. Voor meer informatie kunt u onze privacypagina bezoeken!

Uitkijkpost Media b.v.

Uitkijkpost Media b.v.

Bereikcijfers Uitkijkpostmedia stijgen 1e halfjaar 2021 enorm

Michiel Ullers 10.08.2021 Nieuws

Een stijging van 46% m.b.t. aantal bezoekers op www.uitkijkpost.nl , met een gemiddelde van 120.000 weergaven per maand in het eerste halfjaar van 2021. Dat zijn nog eens positieve cijfers.

En ook de andere kanalen van Uitkijkpost Media , zoals de websites van De Uitgeester , Kijk op Castricum en alle social media kanalen vertonen deze positieve cijfers. Met name de Human Interest en sfeerimpressies artikelen zorgen voor veel bezoekers t.o.v. de meer tradionele 112-nieuws artikelen.

Van wateroverlast naar waterpret-artikelen

Waar de afgelopen jaren het website, en social media, bezoek vooral gericht was op 112 nieuwsberichten, zoals branden en ongelukken, wijzigt dit zich meer en meer in artikelen die meer mensegericht zijn. Deze meer human interest artikelen scoren beter dan de meer traditionele nieuwsberihten, ook al blijven deze artikelen belangrijk voor lokale media online kanalen. De human interest artikelen die wij nu plaatsen zijn meer gericht op het menselijke aspect van het ondewerp. Goede voorbeelden van dit soort artikelen zijn de andere insteek m.b.t. het nieuwsonderwerp zoals een bericht over " waterpret " tijdens de enorme buien en wateroverlast in juni. Geen artikel over alle overlast, maar meer het positieve berichten rondom dit onderwerp, zoals de kinderen die bootje varen in de straten. 

Ook artikelen over bekende dorpsgenoten, zoals vrijwilligers die zoveel jaar actief zijn, doen het altijd goed. Het portret achter een vrijwillger wordt altijd goed gelezen en is een veel betere promotie voor een vereniging dan een standaard bericht over de club zelf. Hetzelfde geldt voor artikelen over winkels, bedrijven en andere organisaties in een dorp. Laat vooral het menselijke aspect zien achter de onderwerpen die er leven. Reacties en ervaringen van inwoners met de insteek van het onderwerp, zoals een wegomlegging of woningbouw, worden beter gelezen dan artikelen met dezelfde onderwerpen zonder menselijk aspect. 

Sfeerimpressies van een kermis, sportevent of markt

Opvallend zijn ook de stijging in de items die meer een sfeerimpressie geven. Meer beeld en minder tekst. Fotocollages van vakanties, sporttoernooien, markten en een kermis doen het altijd goed, zowel in een krant als online. Een fotoboek van het lokale timmerdorp , een item over een winkelopening  of een video over een lokaal event wordt altijd goed gelezen. 

Gemeente en lokaal nieuws blijft!

Uiteraard blijft het belangrijk voor lokale media om het lokale nieuws te verspreiden, ook via de online kanalen. Dat blijft de peiler van het bestaansrecht, het lokale nieuws. Met name gemeentenieuws is belangrijk, want dat willen inwoners lezen. Liefst in de krant, maar zeker ook online. De traditionele kranslegging , het vlaggenprotocol , geslaagden en ontwikkelingen op het gemeentehuis of mededelingen van wethouders. Ook de lokale nieuwtjes, van een ongeluk, opening tot de oudste inwoner van het dorp. Zolang het maar lokaal is. Uitschieters in onze regio is het nieuws over de trein en het spoor en dan met name de vertragingen. Kortom, ook geinteresseerd in het nieuws in je eigen regio. Kijk dan eens bij de lokale krant op de website. 

Voor Uitkijkpost Media ligt de uitdaging nu om deze positieve ontwikkeling door te zetten naar het 2e halfjaar. Van 2019 met 34.000 bezoekers per maand naar nu 120.000 bezoekers per maand. Waar gaan we verder naar toe? 

TERUG

Deel deze pagina:

Kantoor openingstijden

Maandag

Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag

09.00 - 17.00 uur
09.00 - 17.00 uur
Gesloten
09.00 - 12.00 uur
09.00 - 14.30 uur

Buiten deze openingstijden zijn wij bereikbaar via de mail en telefoon

Adres

Uitkijkpost Media B.V.
Willibrordus Business Centrum,
Kennemerstraatweg 464 
1851 NG Heiloo
Tel. 072-5330175

Logo Nederlandse Nieuwsblad Pers
 
© 2021 Uitkijkpost Media B.V.